projektory ekrany Wrocław kino domowe multiroom Subskrybuj kanał RSS CINEMATICinstalacje av kina multiroom instalacja kina domowego Wrocław
instalacja audio-wizualna


 Sim2 NERO 3D-1 - Recenzja magazynu Home Cinema Choice



Projektor firmy Sim2 zachwycił Johna Archera z brytyjskiego magazynu Home Cinema Choice. Referencyjna jakość, jaką zapewnia Sim2 NERO 3D-1 może być wzorem dla innych producentów projektorów 3D. Poniżej prezentujemy fragmenty recenzji brytyjskiego magazynu.

"O ile mi wiadomo, jak dotąd tylko jeden projektor naprawdę zrewolucjonizował oglądanie filmów 3D w domu. Sim2 Lumis 3D-S jest w zasadzie perfekcyjny; zapewnia bogate, ostre, szczegółowe, barwne i kompletnie pozbawione przenikania doznania 3D na ekranach kin domowych, które zdają się być naturalnym środowiskiem dla filmów 3D.

Z Lumisem 3D-S jest jednak jeden problem: kosztuje około 30 000 funtów. Ała. Dlatego możecie zrozumieć, dlaczego jestem dość podniecony dostawą Sim2 NERO 3D-1 do naszych pokoi testowych. To kolejny luksusowy produkt Sim2 3D, ale kosztuje "tylko" 13 000 funtów. Jasne, że to wciąż o wiele więcej niż większość z nas może przeznaczyć na sprzęt, ale jednak jest to cena, która nie mieści się jedynie w sferze marzeń.

Niewątpliwie, NERO 3D-1 jest pięknym projektorem. Nie znajdziemy na nim wykończenia na wysoki połysk jak w Lumisie, tylko matowe, lekko gumowe pokrycie, na swój sposób stylowe. Oprócz tego, stylistyka jest identyczna z modelem Sim2 Lumis, co oznacza tę samą, wyjątkowo kompaktową obudowę i okrągłe przetłoczenia, zaprojektowane przez Giorgio Revoldiniego.

Złącza są również identyczne, wliczając niezbędne w świecie projekcji podwójne HDMI, trzy 12-voltowe porty trigger oraz RS-232 i USB, służące do podłączania projektora do systemu zarządzania domem.

Dopiero po zagłębieniu się w dane techniczne staje się jasne, dlaczego NERO 3D-1 i Lumisa dzieli tak wielka różnica cenowa. Podczas gdy Lumis jest trzyczipowym modelem, NERO posiada tylko jeden czip. Oznacza to, że projektor używa koła kolorowego do wyświetlania barw, w przeciwieństwie do Lumisa, który "konstruuje" kolory z trzech osobnych czipów w kolorach: czerwonym, zielonym i niebieskim.

Nieużywanie trzyczipowej implementacji DLP ma negatywny skutek, uniemożliwia bowiem modelowi NERO 3D-1 korzystanie z technologii Triple Flash, która tak zachwyca w przypadku Lumisa 3D-S. Triple Flash zapewnia częstotliwość odświeżania na poziomie 144 Hz, przez co wystąpienie przenikania jest po prostu niemożliwe. Nie ma jednak powodu do zniechęcania się, ponieważ Nero osiąga 120 Hz, które powinno wystarczyć, aby skutecznie minimalizować przenikanie.

Poza tym, NERO ma wiele zalet, które spowodują uśmiechy na twarzach fanów kina domowego. Na przykład, jasność NERO 3D-1 wynosi 1600 ANSI Lumenów – wystarczająco do osiągnięcia bardzo jasnych, wyraźnych obrazów 3D. (Warto jednak wspomnieć, że Lumis 3D-S potrafi wyciągnąć fenomenalne 3000 ANSI Lumenów, co jest kolejnym powodem, dla którego NERO 3D-1 jest o wiele tańszy).

Współczynnik kontrastu NERO-3D-1 przekracza 10 000:1. Na papierze ta wartość nie wygląda zbyt imponująco na tle, na przykład, Sonego VW95ES, który może pochwalić się współczynnikiem kontrastu równym 150 000:1. Praktyka nauczyła mnie jednak, że wartości tych współczynników nie przekładają się na realne postrzeganie ich w akcji.

Ponadto, z racji że NERO 3D-1 nie ma automatycznie ustawianej przysłony jak wiele przystępniejszych cenowo projektorów (wliczając model Sony VPL-VW95ES), obrazy przezeń wyświetlane będą wyglądać stabilniej, ponieważ poziom światła jest stały. Szkoda jednak, że przysłony nie można ustawić manualnie jak w Lumisie, dałoby to bowiem większą kontrolę nad wyglądem obrazów wyświetlanych przez NERO 3D-1. Ale dołączenie manualnego ustawiania przysłony w skomplikowanym układzie optycznym stosowanym w projektorach Sim2 jest z pewnością trudną sztuką, więc jeżeli brak regulacji przyczynia się do obniżenia ceny, niech tak będzie.

Sim2 NERO 3D-1 jest i tak elastyczny, jeśli chodzi o kalibrację. Kolory mogą być dostrojone za pomocą tego samego, fenomenalnie wszechstronnego i precyzyjnego programu Live Colours Calibration 2.0, z którego korzysta Lumis, więc instalator powinien bez problemów skalibrować kolory z iście zegarmistrzowską precyzją.

Ostatnią właściwością NERO 3D-1, o której warto wspomnieć przed testem praktycznym, jest technologia ALPHAPATH. Jest to ścieżka, po której przebiega światło w sposób gwarantujący tak dużą jasność z małych rozmiarów projektora, polepszając również jednolitość obrazu.

Suche dane o mechanizmach projektora nie oddadzą jednak odczuć emocjonalnych, które przeżyjesz, patrząc na wspaniałe obrazy wyświetlane przez rzutnik Sim2. Szczególnie, jeżeli nie widziałeś wcześniej szokującego Lumisa 3D-S w akcji.

Na przykład, każdy, kto zastanawiał się nad sensem obrazu Full HD 3D w systemie Active Shutter, będzie potrzebował zaledwie kilku minut z filmem 3D Blu-ray typu "Resident Evil: Afterlife" czy "Avatar" oglądanym na Sim2 NERO 3D-1, aby przekonać się, o co tyle szumu. Nieskazitelny, high-endowy silnik optyczny w NERO, wspólnie z wyższą niż normalna jasnością i prawie całkowitym brakiem przenikania, czyni bowiem obrazy HD 3D sensacyjnie szczegółowymi, wyraźnymi i bogatymi. Oglądanie tak wielkiej precyzji na naprawdę ogromnym ekranie – mój ma 100 cali, ale możliwości NERO 3D-1 są o wiele większe – jest powalającym doświadczeniem. Do tego stopnia, że od razu powinno przekonać nawet najbardziej upartych sceptyków trójwymiaru.

Wspomniana precyzja to nie tylko szczegółowo odwzorowane piksele. Również kolory wyświetlane są w o wiele szerszym zakresie niż w tańszych rzutnikach, co oznacza naturalniejszy niż zwykle wygląd podczas oglądania w 3D. Pomocny jest również system, który automatycznie zmienia ustawienia kolorów, aby wyrównać zmianę barw po założeniu okularów.

Odwzorowanie odcieni charakteryzuje się niemal nieskończoną subtelnością, a ciemne obszary zachwycają najmniejszymi odcieniami szarości, które są nie do osiągnięcia dla projektorów o mniejszej jasności, gorszej optyce i, oczywiście, niższej cenie. To niesamowicie ważne, ponieważ ciemne sceny zachowują tę samą głębie, co ich jaśniejsze odpowiedniki.

Po zmianie na 2D, NERO 3D-1 wciąż olśniewa. Wyrazistość obrazu podnosi się o kilka poziomów, zdjęcie okularów pozwala bowiem docenić jeszcze bardziej intensywność, dynamikę, czystość i bogactwo wyświetlania NERO 3D-1.

Główne wady Sim2 NERO 3D-1 są związane bardziej z porównywaniem go do Lumisa, który wyraźnie góruje nad młodszym bratem, niż z "prawdziwymi" niedogodnościami, biorąc pod uwagę różnicę cen. Na przykład, obrazy w 3D nie są tak jasne jak w przypadku modelu Lumis, co oznacza, że są mniej dosadne i nie tak bardzo szczegółowe. Ponadto, choć ruch jest świetny jak na standard jednoczipowego DLP, nie jest tak wyrazisty i pozbawiony wstrząsów jak we flagowym modelu Sim2. Można za to poeksperymentować z systemami PureMovie i PureMotion, mi jednak nie spodobało się ich działanie – przynajmniej podczas oglądania filmów.

Ostatnie kilka miesięcy przyniosło eksplozję dobrych i w miarę tanich projektorów 3D. Ale podczas gdy modele takie jak Panasonic AT5000E, Optoma HD33 czy Epson TW9000 są niewątpliwie wspaniałe jak na swoją cenę, jeżeli chcesz doświadczyć prawdziwego potencjału 3D w domu, to prawdopodobnie czas do sięgnięcia po NERO 3D-1. Wierzę, że będzie to bardzo dobrze wydane 13 000 funtów."

Zobacz produkt:
Sim2 NERO 3D-1

 




kino domowe multiroom sterowanie Wrocław
.: programowanie & grafika: e-technologie.pl
Nasza firma wykonuje projekt, integruje oraz przeprowadza instalacje wszystkich form nowoczesnych technologii, takie jak prywatne kino czy niewielka prywatna salka kinowa, instalacje audio i video poprzez systemy sterowania oświetlenia i inteligentnego budynku. Firma Cinematic dostarcza rozwiązania dla klientów indywidualnych i komercyjnych. Wykonuje instalacje audiowizualne i instalacje av na terenie miasta Wrocław oraz na terenie całego kraji. Oferta obejmuje nagłośnienie audio, multiroom, kino domowe, sale konferencyjne, salki szkoleniowe, automatyka domowa - inteligentny dom, dystrybucja sygnału audio-video, sterowanie oświetleniem, systemy sterowania, sprzedaż urządzeń av, instalacja oraz programowanie. Nie ograniczamy się do samego miasta Wrocław, instalacje wykonujemy na terenie całego kraju. Projektory w prywatnych kinach dobieramy z oferty: Sim2, Runco, Digital Projection oraz JVC 3D. Nasza firma zrzeszona jest w organizacji ISF, ponadto posiadamy liczne certyfikaty potwierdzające zdobytą przez nas wiedzę i doświadczenie. Publikujemy artykuły i recenzje w prasie specjalistycznej i kolorowej.